גביע העולם הוא אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם. בשנת 2018, זה גם היה הרווחי ביותר. הטורניר הניב הכנסות עצומות של 5 מיליארד דולר והותיר את המדינה המארחת רוסיה עם עודף של 15 מיליארד דולר. בין אם אתה חובב כדורגל מושבע ובין אם לא, אין להכחיש שאירוע הספורט העולמי הזה הטביע חותם על התרבות הפופולרית ועל החברה כולה. אנשים שאינם מתעניינים אפילו מעט בכדורגל יתכוונו לראות את הכוכבים האהובים עליהם מייצגים את מדינותיהם על ידי משחק אחד נגד השני בגביע הקדוש של כל אירועי הספורט של גביע העולם. בעוד מפרסמים ממשיכים לדחוף את גבולות היצירתיות עם קמפיינים חדשים, אינטגרציות ופרסומות, מותגים מצאו דרכים חדשות לפרסם ולהגיע לקהל היעד שלהם ביעילות בתקופה זו שבה כולם מכוונים לאותו הדבר בבת אחת.
מה ההבדל בין גביע העולם לאולימפיאדה?
ההבדל הגדול ביותר בין השניים הוא שהאולימפיאדה מתקיימת אחת לשנתיים, בעוד שהמונדיאל מתקיים אחת לארבע שנים. האולימפיאדה נערכת גם במקום אחד בזמן שהמונדיאל מטייל בכל העולם. האולימפיאדה, כאירוע, היא מסורת עתיקה בהרבה והיא מתרחשת מאז שנת 1896. גביע העולם בכדורגל הוא טורניר עולמי הנערך כל ארבע שנים, בו המדינות הכשירות מתחרות זו בזו בכדורגל (כדורגל). המהדורה הראשונה של גביע העולם התארחה באורוגוואי בשנת 1930. הטורניר משוחק כיום במתכונת של שלב קבוצתי ומסתיים בגמר, הנערך כל ארבע שנים. גביע העולם של פיפ"א לנשים מתמודד בין נבחרות הנשים הטובות בעולם בכדורגל. הוא מתקיים כל ארבע שנים, כאשר הטורניר הבא מתוכנן לשנת 2021 בצפון אירלנד, בריטניה הגדולה והרפובליקה של אירלנד.
אילו מותגים נותנים חסות למונדיאל?
מונדיאל פיפ"א הוא הזדמנות שיווקית מבוקשת מאוד. האירוע מייצר רמת מעורבות מטורפת במדיה החברתית, וקהל הטלוויזיה הממוצע הוא כמיליארד אנשים, כך שלא מפתיע שמותגים רוצים להיכנס לעשייה. ישנם מספר ספונסרים במונדיאל. כמה מהבולטים שבהם הם קוקה קולה, אדידס, מקדונלד'ס, ויזה, באדווייזר וג'ילט. קוקה קולה היא נותנת החסות הרשמית של גביע העולם. הם מחזיקים בתואר הזה מאז 1986 והיו המפרסם הגדול ביותר שפרסם פרסומות במהלך הטורניר. במהלך מונדיאל 2014, קוקה קולה שידרה בסך הכל 15 מודעות ב-12 שפות. דווח כי קולה הוציאה 80 מיליון דולר על פרסומות אלו.
מדוע קוקה קולה נותנת חסות למונדיאל?
לקוקה קולה יש מוניטין של מותג המשקאות הפופולרי ביותר בעולם. הם קיימים למעלה מ-125 שנים, ויש להם קהל מעריצים מדהים. במדינות רבות, כולל ברזיל, ארגנטינה וגרמניה, קוקה קולה היא חלק מהתרבות באותה מידה כמו כדורגל. זה רק הגיוני שקוקה קולה תרצה להשקיע בספורט באותה רמה שאנשים ברחבי העולם עושים. החברה נותנת חסות למונדיאל מאז שנות ה-70 והייתה נותנת החסות של גביע פיפ"א משנת 2007. קוקה קולה זכתה להצלחה רבה בקמפיינים השיווקיים שלה במהלך גביע העולם. היו להם כמה מהפרסומות הזכורות ביותר שהוצגו אי פעם במהלך הטורניר, והן הצליחו להגיע למיליוני אנשים ברחבי העולם.
מלחמת הפרסומות של 10 שניות: איך מותגים מתחרים כדי להגיע לצרכנים במהלך המונדיאל
מונדיאל פיפ"א הוא הזדמנות שיווקית ענקית למותגים, ולעתים קרובות הם מוציאים כמות עצומה של כסף כדי להציג אותם במהלך המשחקים. מחקרים מראים שהמחיר הממוצע של מודעה של 30 שניות במהלך המשחק האחרון של הטורניר הוא איפשהו בין 600,000 ל-1.5 מיליון דולר. זה הרבה יותר ממה שרוב המותגים רוצים להוציא על מודעה בודדת. כתוצאה מכך, מותגים רבים ניסו דרכים חדשות ויצירתיות להגיע למיליארדי האנשים שצופים במשחקים. מותגים משווקים במדיה החברתית, המציאו אפליקציות שיעזרו לצרכנים להיות מעורבים במהלך המשחקים, ואפילו משדרים פרסומות במהלך אירועי ספורט אחרים המתרחשים באותו זמן. ל-WWE יש קהל עצום, והוא משודר בסופי שבוע כאשר מונדיאל משוחק.
החשיבות של מתן חסות לאירועי ספורט גדולים והיתרונות שלו למותגים
חסות לאירועי ספורט גדולים הפכה לחלק חיוני מאסטרטגיית השיווק של המותג. זוהי דרך מצוינת להגיע לקהל רחב ומהווה אלטרנטיבה זולה יותר לפרסום מסורתי כמו פרסומות טלוויזיה, מודעות דפוס וכו'. היא גם מספקת למותגים את ההזדמנות להפגין את היצירתיות שלהם ולהשאיר רושם מתמשך על הלקוחות שלהם. חסות לאירוע ספורט גדול מגיע עם הרבה יתרונות למותגים. אלה כוללים השגת נראות גדולה יותר של המותג, מעורבות גבוהה יותר במותג, שיפור מוניטין המותג ונאמנות רבה יותר של לקוחות. ישנן סיבות רבות מדוע מותגים נותנים חסות לאירועי ספורט גדולים כמו גביע העולם בכדורגל, אבל הגדולה שבהן היא שזו דרך מצוינת עבורם להוציא את שמם החוצה.