לקראת גביע העולם ב-FIFA, מותגים מחפשים דרכים להתחבר למעריצים ולעורר התרגשות. בעוד שלמשווקים יש דעות שונות לגבי מידת היעילות של חסות המונדיאל כטקטיקת שיווק, אין ספק שמדובר באירוע עם קהל מובנה. אם אתה מעוניין להצטרף ללהקת המותגים שחתמו כספונסרים רשמיים, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשאתה מחליט על איזה סוג של חבילת חסויות ללכת. מאמר זה מתאר כמה מהיתרונות והחסרונות של חסות נייקי במונדיאל, כולל ניתוח עלויות ו-ROI.
מה תפקידה של נייקי כספונסר?
נייקי היא שותפה של פיפ"א, מה שאומר שיש לה הסכם חסות ברמה גבוהה עם התאחדות הכדורגל. בנוסף לזכויות הפרסום, זה אומר שתהיה להם קלט בצד העסקי של הארגון. זוהי הבחנה חשובה, שכן המשמעות היא שהחסות שלהם מגיעה עם הרבה יותר מאשר רק הזכות לקדם את המותג שלהם.
הערך של חסות פיפ"א
אם הערך של מתן חסות למונדיאל פיפ"א אינו ברור מהאמור לעיל, זה בגלל שגורמים רבים נכנסים לערך של עסקת חסות. כמה מהגורמים החשובים ביותר המשפיעים על הערך של עסקת חסות הם טווח הגעה, משך ובלעדיות. טווח הגעה הוא כמה אנשים נחשפים למותג שלך באמצעות החסות, משך הזמן הוא כמה זמן החסות נמשכת, והבלעדיות פירושה שהחסות היא בלעדית למותג אחד בלבד. מונדיאל פיפ"א הוא אחד מאירועי הספורט הפופולריים בעולם, ולנייקי יש הסכם חסות בלעדי עם פיפ"א. המשמעות היא שלניקי יש את הזכות הבלעדית לתת חסות לאירוע. זוהי הזדמנות חסות בעלת ערך עצום, בשל המספר הגבוה של אנשים שמתחברים לאירוע. גמר גביע העולם 2018 ראה יותר ממיליארד צופים ברחבי העולם. עם כל כך הרבה אנשים שנחשפו ללוגו ולמותג שלך, סביר להניח שתראה עלייה משמעותית במכירות.
למה המחיר כל כך גבוה?
המחיר של עסקת חסות מבוסס לרוב על שווי החסות. מתן חסות למונדיאל הוא אחד מעסקאות החסות היקרות ביותר בספורט. השנה, דמי החסות השנתיים עומדים על כ-25 מיליון דולר. העלות כל כך גבוהה בגלל מספר האנשים שמתכוונים לצפות באירוע מדי שנה. כפי שנדון לעיל, גמר גביע העולם 2018 ראה יותר ממיליארד צופים ברחבי העולם. המספר הגבוה של צופים שמתכוונים לאירוע פירושו שחסות לאירוע היא אסטרטגיית שיווק יעילה להפליא.
כמה עולה חסות?
מתן חסות למונדיאל הוא אחד מעסקאות החסות היקרות ביותר בספורט. דמי החסות השנתיים לשנת 2018 עומדים על כ-25 מיליון דולר. זוהי עלות חד פעמית שאתה צריך לשלם כדי לתת חסות לאירוע. כפי שתראה להלן, ישנם יתרונות רבים במתן חסות לאירוע, כלומר העלות צפויה להיות שווה את זה. לרוע המזל, נייקי לא מפרסמת את שיעור החסות לציבור. זה אומר שהדרך היחידה לגלות כמה זה עולה היא לדבר עם נייקי על חבילות החסות שלהם. כאשר מנהלים משא ומתן על עסקת חסות, ישנם שלושה תנאי חסות מרכזיים שתצטרך לשקול.
יתרונות של חסות למונדיאל
- חשיפה - כאמור לעיל, המונדיאל הוא אירוע ענק שמושך תשומת לב רבה. אנשים מתכוונים לצפות באירוע מכל רחבי העולם, מה שאומר שהלוגו שלך צפוי להיראות על ידי מיליוני אנשים.
- נאמנות למותג - אוהדי כדורגל הם מהצרכנים הנאמנים ביותר למותג בחוץ. סביר להניח שהם יהיו נאמנים למותגים שהם מקשרים לספורט. אם אתה נותן חסות למונדיאל, אתה צפוי לזכות בנאמנותם של אוהדי כדורגל רבים.
- כניסה לשווקים חדשים - אם אתה נותן חסות למונדיאל, סביר להניח שתגיע לשווקים חדשים. הסיבה לכך היא שכדורגל הוא ספורט עולמי, והמונדיאל מושך אליו אוהדים מכל העולם.
חסרונות של חסות למונדיאל
- זה יקר - חסות לגביע העולם היא אחת מעסקאות החסות היקרות ביותר שיש. זה יכול להיות דבר טוב, שכן זה אומר שהמותג שלך צפוי לקבל רמת חשיפה גבוהה, אבל זה גם אומר שאתה צריך לשלם הרבה כסף. - זה בלעדי - זה גם חיובי וגם שלילי. מצד אחד, זה אומר שאתה צפוי לקבל רמת חשיפה גבוהה, אבל מצד שני, זה אומר שאתה צריך לשלם הרבה כסף.
מחשבות אחרונות
חסות למונדיאל היא דרך מבריקה לקדם את המותג שלך. סביר להניח שתקבל רמה גבוהה של חשיפה, ותוכל להתחבר עם אוהדי כדורגל בכל העולם. בין אם אתה אוהד כדורגל בעצמך ובין אם לא, תוכל להעריך את ההתרגשות מהאירוע בשל המספר הרב של אנשים שמתכוונים לצפות בו.