מונדיאל 2018 מתקרב במהירות, ואיתו מגיעה ההזדמנות למותגים ליישר קו עם אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם. אדידס היא אחת השותפים הרשמיים של פיפ"א, מה שאומר שהלוגו שלה יראה בכל אצטדיוני גביע העולם ברוסיה. המותג נותן חסות למונדיאל מאז 1998 ומאז שומר על זכויות בלעדיות כשותף רשמי. מאמר זה בוחן את אדידס ואת משמעותה לגביע העולם.
מה תפקידה של אדידס במונדיאל?
אדידס היא אחת מנותנות החסות הרשמיות של פיפ"א והיא הייתה מאז 1998 כשחתמה לראשונה על עסקה להפוך ל"ספק הרשמי של המונדיאל". המשמעות היא שמלבד אספקת כדור המשחק הרשמי, אדידס תהיה גם ספקית ההלבשה הרשמית ל-32 הנבחרות המתחרות בטורניר. חסות זו מאפשרת לאדידס להציג את המיתוג שלה על מדים שלובשים שחקנים ושופטים, באתרים הרשמיים של פסטיבל האוהדים של פיפ"א, ובמקומות אחרים הקשורים לטורניר. החוזה כולל גם זכויות על זכויות שיווק ופרסום רשמי, לרבות סיקור טלוויזיה ואינטרנט. אדידס רשאית להשתמש בלוגו הרשמי של המונדיאל גם בקמפיינים השיווקיים שלה. בנוסף, אדידס יכולה להשתמש בשמות הערים והאצטדיונים המארחים, כמו גם את תאריך הטורניר, על המוצרים שלה.
איך אדידס מרוויחה ממתן חסות למונדיאל?
בהתחשב בכך שאדידס היא אחת הנותנות החסות הרשמיות של גביע העולם, היא מרוויחה בכמה דרכים. אחד היתרונות החשובים ביותר של חסות הוא מודעות למותג. מכיוון שהמונדיאל הוא אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם, אדידס יכולה למנף את החסות שלה כדי ליצור קשר עם הצרכנים. חסות למונדיאל מאפשרת לאדידס לבנות את הון המותג שלה ולהגדיל את הנראות שלה בענף מוצרי הספורט. יתרון מרכזי נוסף במתן חסות למונדיאל הוא הגדלת המכירות. אדידס יכולה להשתמש בטורניר כדי להגדיל את המכירות שלה ולהוביל לקוחות לחנויות שלה. החברה עשויה גם לנסות ולהגביר את מכירות המסחר האלקטרוני שלה, במיוחד במדינות אחרות.
מדוע מודעות למותג חשובה לאדידס?
בעוד שאדידס היא כבר אחד ממותגי האתלטיקה המובילים, המודעות למותג שלה עדיין נמוכה יחסית במדינות מסוימות. כדי לשפר את המודעות למותג שלה, אדידס תצטרך להמשיך ולהשקיע במאמצי השיווק שלה ולהתמקד בהגברת הנראות של המותג שלה. זה חשוב במיוחד מכיוון שאדידס מאבדת נתח שוק למתחרות שלה, כולל נייקי ואנדר ארמור. עלייה במודעות למותג עלולה להוביל גם לעלייה במכירות מכיוון שאדידס יכולה להגיע ליותר צרכנים, במיוחד אלה שעוסקים בספורט. במהלך הטורנירים, מיליוני אנשים מתחברים, מה שנותן לאדידס הזדמנות ייחודית להעלות את המודעות למותג שלה.
איך אדידס תשתמש בדיגיטל כדי לשווק את החסות שלה לגביע העולם?
בהתחשב בהיקף העצום של גביע העולם, אדידס תשתמש בכמה אסטרטגיות שיווק ומיתוג כדי ליצור קשר עם קהל היעד שלה. דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות מדיה חברתית. לאדידס יש נוכחות איתנה במדיה חברתית, עם למעלה מ-8 מיליון עוקבים באינסטגרם ויותר מ-16 מיליון עוקבים בפייסבוק. במהלך הטורניר, אדידס תשתמש במדיה החברתית כדי לשווק את השותפות עם המונדיאל ולפרסם את מוצריה. היא גם תשתמש בפלטפורמה כדי ליצור קשר עם לקוחותיה, במיוחד אלה שהם חובבי ספורט. אדידס תשתמש גם במדיה דיגיטלית וחברתית כדי ליצור קשר עם משפיענים, כמו שחקני כדורגל וסלבריטאים. המותג עשוי גם לחפש למנף טכנולוגיות מציאות רבודה ומציאות מדומה כדי לשווק את מוצרי המונדיאל והסחורה שלו.
מה זה אומר על אסטרטגיית המיתוג והשיווק שלה במהלך הטורניר?
אדידס צפויה להמשיך בקמפיין השיווק "הכל ב" ארוך השנים שלה כחלק מהמיתוג שלה במהלך גביע העולם. בנוסף לשיווק השותפות עם הטורניר, אדידס צפויה לקדם את מסר ה-"all in" לאורך כל הטורניר. אסטרטגיית שיווק זו תשלב כל דבר, החל מקמפיינים במדיה חברתית לתצוגות בחנויות ועד לטורנירים בשטח ברוסיה. אסטרטגיית המיתוג "הכל ב" היא התייחסות לנכונות של צוות "להמר על הכל" ברגעים קריטיים. קמפיין המיתוג יתוכנן למשוך ולמקד את חובבי הספורט, במיוחד אלה שעוסקים בכדורגל. מפרסומות ועד קמפיינים במדיה חברתית, אסטרטגיית המיתוג נועדה לעורר השראה ולערב את חובבי הספורט "הכל ב". הוא ישמש גם לחגיגת "האחדות במגוון" של הטורניר ושל הקבוצות המשתתפות.
מחשבות אחרונות
גביע העולם בכדורגל הוא אחד מאירועי הספורט הפופולריים ביותר בעולם. בכל שנה, הוא מושך מיליוני צופים שמחפשים את הקבוצות האהובות עליהם. בנוסף לאוהדים, המונדיאל מושך אליו גם מותגים רבים, ביניהם אדידס. אדידס היא אחת מנותנות החסות הרשמיות של הטורניר, מה שאומר שהלוגו שלה יראה בכל איצטדיון בטורניר. מאמר זה מסתכל על אדידס והחסות שלה לגביע העולם.