כדורגל גדל בפופולריות כספורט עולמי בשנים האחרונות. רמת התחרות מתגברת כל הזמן, יותר אנשים מאי פעם משחקים כדורגל וצופים בו בטלוויזיה. דוגמה אחת לכמה שהספורט גדל ניתן לראות דרך ההשפעה שיש למונדיאל™ על המדינה המארחת שלו. בטורנירים האחרונים - כמו ברזיל ב-2014 או רוסיה ב-2018 - חל עלייה עצומה בעניין ובהשתתפות בכדורגל. מאמר זה עוסק כולו בנעלי Nike Mercurial ומונדיאל. נסקור באופן מפורט כיצד מגפי מרקורי של נייקי השפיעו על אירוע הספורט הגדול הזה מבחינה היסטורית, אך גם כיצד הם ישפיעו עליו בהמשך...
היסטוריה קצרה של Nike Mercurial Boots ומונדיאל FIFA
המונדיאל הראשון נערך באורוגוואי בשנת 1930. זה היה רק 16 נבחרות ששיחקו נוקאאוט בתקופה שבה הספורט התנהל בעיקר באירופה ובדרום אמריקה. רק ב-1974 החליטה פיפ"א לקיים את הטורניר כל שנתיים, והמונדיאל הרשמי הראשון מחוץ לאירופה ודרום אמריקה נערך במקסיקו ב-1986. זה היה בשלב זה שהגוף המנהל החל להרוויח הישג אמיתי. דריסת רגל בעולם הכדורגל וגם בתקופה זו החלה נייקי להשפיע על המשחק. המגף המקורי של Mercurial שוחרר בשנת 1998, ועם זה, נייקי ביססה את מקומה כאחת המובילות האמיתיות בכדורגל העולמי. המונדיאל הראשון בו נעשה שימוש ב-Mercurials היה טורניר 2002 שנערך ביפן ובדרום קוריאה. זו הייתה הפעם הראשונה שנייקי הייתה הספקית הרשמית של מגפיים לטורניר. חובש המרקוריאל המפורסם ביותר מאותו טורניר היה האגדה הברזילאית רונאלדו, שכבש שני שערים בחמישה משחקים עבור ארצו והניף את הגביע כקפטן. הוא לבש את המרקוריל בכל משחק בו שיחק וכבש חמישה שערים, כולל בעיטה חופשית מול מקסיקו ברבע הגמר.
מונדיאל 2010: הלידה מחדש של הכדורגל בדרום אפריקה
דרום אפריקה, המארחת של מונדיאל 2010, נאבקה בעניין הגובר בכדורגל מאמצע שנות ה-90 ואילך. המדינה הייתה המארחת הלא-אירופית הראשונה בשנות ה-90, אך נאלצה להעריך מחדש ללא הרף את גישתה לספורט בשל המשברים החברתיים והכלכליים שניצבה בפניה במהלך אותה תקופה. ב-2008, בדרום אפריקה היה שיעור הרצח הגבוה בעולם עם 17.6 מקרי רצח לכל 100,000 איש. כדורגל, עם הפרופיל הגבוה והפופולריות העצומה שלו, נתפס בעיני רבים כענף ספורט מסוכן לעסוק בו. כדי להפוך את זה, הממשלה והתאחדות הכדורגל של דרום אפריקה (FASA) החליטו להשתמש בכדורגל ככלי לעסוק מחדש. קהילות, עם התמקדות מיוחדת בשימוש במונדיאל 2010 כדי ליצור עניין מחודש בספורט.
מונדיאל 2014: מסיבת ברזילליונרים
ברזיל, המארחת של מונדיאל 2014, היא מדינה שהיא שם נרדף לכדורגל. כדורגל מילא תפקיד עצום בהתפתחות המדינה, ואף הוצע כי המונח 'ברזיל' עשוי להיות נגזר מהמילה 'Breasal', שהיא מילה אירית למשחק דמוי כדורגל. ב-2014, ברזיל נתפסה כאחת הפייבוריטיות לזכייה בטורניר, והעולם צפה כדי לראות אם האומה המארחת יכולה להניף את הגביע. מונדיאל 2014 היה אירוע הספורט הגדול ביותר בהיסטוריה של כדור הארץ. ההערכה הייתה שהטורניר יניב כ-10 מיליארד דולר ויהיה לו השפעה רחבה הרבה יותר על כלכלת ברזיל, ועל התפתחות חברתית ותרבותית. היקף הטורניר והמספר העצום של אנשים שהיו מעורבים בצורה או צורה כלשהי הפכו אותו לאירוע מאתגר מאוד לתכנון ולביצוע.
מונדיאל 2018: יותר רובוטים, יותר נתונים ועוד יותר השקעות
מונדיאל 2018 יתארח על ידי רוסיה ויש כמות עצומה של השקעה שמתבצעת בתשתיות, טכנולוגיה והכנה לטורניר. לאומה המארחת יש מוניטין של מתקדמת טכנולוגית ומשחקת תפקיד מוביל בפיתוח הרובוטיקה והבינה המלאכותית. ישנם דיונים על האופן שבו רובוטים ישמשו בטורניר וכיצד הם יכולים להשתלב בהיבטים שונים של הטורנירים. דוגמה לכך היא רובוט בנוי רוסי שיכול לשמש במצבי חירום רפואיים באצטדיון.
טייק אווי מפתח
גביע העולם הוא אירוע הספורט הגדול בעולם, מושך אליו מיליוני אוהדים והשקעות של מיליארדי דולרים כל שנתיים. לטורניר הזה יש את הכוח להשפיע על אופנה, תרבות והשקעות במדינה. אם אתה חובב כדורגל, אז אתה יודע כמה חשוב ללבוש את הסוג הנכון של הנעלה. מגפי Nike Mercurial הם בחירה עצומה עבור שחקנים שרוצים לוודא שיש להם את ההנעלה הטובה ביותר למשחק.