זכויות טלוויזיה ופרסום - מונדיאל

המונדיאל הוא פסגת הכדורגל, וזה גם הרגע של מפרסמים להגיע לקהל רחב יותר מאי פעם. החלק הטוב ביותר הוא שהאירוע מתקיים אחת לארבע שנים, מה שאומר שלמותגים יש הזדמנויות מוגבלות לפרסם בפני קהל כה משפיע.

כמה עולה לפרסם במהלך גביע העולם?

פרסום במהלך גביע העולם יכול לעלות עד 9 מיליון דולר לדקה, מה שהופך אותו לאחת מפלטפורמות הפרסום היקרות בעולם. עלות הפרסום בטלוויזיה במהלך גביע העולם משתנה בהתאם למדינה ולרשת; עם זאת, כמה הערכות מעמידות את העלות בסביבות $800,000 לכל פרסומת של 30 שניות.

אילו מותגים פורסמו במונדיאל 2018?

מותגים רבים מפעילים דחיפה חזקה לפרסם במהלך גביע העולם, אך רבים מהם מעורבים באירוע במשך שנים. כמה מהמותגים הבולטים ביותר שפרסמו באירוע השנה כוללים קוקה קולה, אדידס, פפסי, ויזה, יונדאי, ליי'ס ונייקי. קוקה קולה הייתה שותפה ותיקה במהלך המונדיאל, והשנה הם מקווים להפעיל את הקהל עם סדרה של מודעות "חדר הלבשה וירטואלי" כדי לאפשר למעריצים להתלבש כמו כמה מהספורטאים המובילים בעולם. אדידס, לעומת זאת, מקדמת את אפקט ה-"Adicolor" שנוצר על ידי בינה מלאכותית עם סדרה של נקודות שמציגות אייקוני כדורגל כמו זינדין זידאן ורומאריו. פפסי גם חזרה עם קמפיין "תפוס עוד רגעים" בהשתתפות אנשים כמו הזמרת קייטי פרי והדוגמנית/DJ קארה דלווינגן. ויזה חזרה עם קמפיין "לעולם אל תפסיק ליצור" שחוגג את האמנות והתרבות ברחבי העולם.

במה פרסומות במהלך גביע העולם שונות ממאמצי פרסום אחרים?

חשוב לציין שהמונדיאל הוא לא רק אירוע בודד, אלא סדרה של אירועים המתקיימים על פני מספר שבועות. זו חלק מהסיבה לכך שהאירוע כל כך מושך למשווקים: לא רק שהם זוכים לשדר את המודעות שלהם במהלך אחד מאירועי הספורט הפופולריים בעולם, אלא שיש להם גם כמה שבועות כדי למשוך את הקהל שלהם עם תוכן נוסף. למרבה הצער, המספר העצום של פרסומות במהלך גביע העולם בכדורגל מקשה על המשווקים להשפיע. לאירוע יש יותר מ-14 שעות של תוכניות טלוויזיה בכל יום משחקים, וזה אפילו לא לוקח בחשבון את התוכן המקוון הזמין. למעלה מ-90% מצופי הטלוויזיה של גביע העולם צורכים גם תוכן באינטרנט. המשמעות היא שמותגים צריכים לעבוד קשה יותר מאי פעם כדי להעביר את המסר שלהם להמונים.

מה הלאה לגבי זכויות הטלוויזיה של גביע העולם של פיפ"א?

גביע העולם הבא מתקיים ב-2022; עם זאת, משא ומתן על זכויות טלוויזיה כבר החל. עסקת זכויות הטלוויזיה האחרונה הוערכה ב-1.6 מיליארד דולר, אך ככל הנראה העסקה הבאה תהיה משתלמת אף יותר. חלק מהמדינות שצפויות להציע הצעות עבור זכויות הטלוויזיה של מונדיאל 2022 כוללות את יפן, סין, קטאר, ברזיל וארה"ב.

עכשיו בואו נסתכל על כמה ממסעות הפרסום הטובים ביותר מהאירוע של השנה.

אדידס: "Nothing Beats a Great Football Moment" - זו הפעם הראשונה של אדידס כנותנת החסות הרשמית למונדיאל FIFA, והחברה עושה דחיפה גדולה לקידום מוצריה. אחת הפרסומות הבולטות של המותג מציגה את הכדורגלן הברזילאי רונאלדיניו. במהלך הפרסומת, נעלי הכדורגל של רונאלדיניו מוחלפות בסניקרס בצבעים עזים של Adidas Samba Classic מעוטרים בנייר כסף.

קוקה קולה: "לטעום את התחושה" - קוקה קולה הייתה נותנת חסות ותיקה במונדיאל, והם שוב עשו דחיפה גדולה עם הפרסומות שלהם. אחת הפרסומות הבולטות ביותר מציגה כמה מהכדורגלנים המובילים בעולם כמו הכדורגלן הברזילאי פיליפ קוטיניו, הכדורגלן הארגנטינאי סרג'יו אגוארו והכדורגלן האנגלי הארי קיין. במהלך הפרסומת, השחקנים מתארים איך הם "מרגישים" רגעים לפני שהם בועטים כדור לרשת.

איזה סוג של פרסומות אנחנו יכולים לצפות לראות במהלך גביע העולם?

מפרסמים בגביע העולם יקוו ליצור קמפיינים שלא רק ימשכו את הקהל שלהם אלא גם יהפכו לוויראליים באינטרנט. משמעות הדבר היא שמפרסמים נוטים יותר לשדר פרסומות הומוריסטיות או פרסומות באוויר עם כדורגלנים מובילים מאשר פרסומות רציניות. מחקר שנערך על ידי The Drum מצא כי 88% מחובבי הכדורגל מעדיפים לצפות בפרסומות משעשעות מאשר בפרסומות המתמקדות במוצר של המותג. ממצאים אלה הובילו רבים להאמין שמסעות הפרסום המוצלחים ביותר במונדיאל יהיו אלה שייעזרו ברגשות האוהדים, במיוחד אהבתם לקבוצה שלהם.

סיכום

גביע העולם הוא אחד מאירועי הספורט החשובים בעולם, וזו גם אחת מפלטפורמות הפרסום הרווחיות ביותר. במהלך האירוע, למותגים יש מספר שבועות לעסוק בקהל שלהם באמצעות תוכניות טלוויזיה, תוכן מקוון ופוסטים ברשתות חברתיות. האירוע השנה צפוי להיות אחד הנצפים ביותר בהיסטוריה, כלומר, למפרסמים יש את עבודתם עבורם. הם יצטרכו ליצור קמפיינים שלא רק מושכים את הקהל אלא גם הופכים לוויראליים באינטרנט.